آرشیو بلاگ, مقالات

راهنمایی خرید کنسول بازی

ps5

راهنمایی خرید کنسول بازی

کنسول بازی وسیله سرگرمی کامپیوتری است که منحصرا برای اجرای بازی های ویدیویی روی مانیتور یا تلویزیون طراحی شده است. اکس باکس 360 ، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 و 3 معروف ترین کنسول های بازی در دنیا هستند . کنسول بازی نسل های مختلفی را به خودش دیده است. در سال های اخیر کنسول بازی به قدری پیشرفته شده که دارای امکاناتی مثل سیستم عامل هوشمند ، اینترنت ، ذخیره سازی ، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی شده اند.

 

اگر خواسته باشید برای خرید یک کنسول بازی خانگی اقدام کنید، احتمالا برای انتخاب بین گزینه‌های موجود دچار سردرگمی می‌شوید. اکثر خریداران همیشه سوال می‌کنند که کدام کنسول برایشان مناسب است و از این نگرانند که شاید بعد از خرید پشیمان شوند.

 

انتخاب یک کنسول بازی بخصوص در نسل هشتم کار بسیار سخت و حساسی است. سختی این کار از آنجا نشات می گیرد که دو دستگی و رقابت شدیدی میان مخاطبان وجود دارد و هر کنسول مخاطبان و دشمنان خود را دارد.

خرید یک کنسول نیز دردسر‌های خاص خودش را دارد که شاید اولین دردسر آن هم وجود بازی‌های انحصاری است.

 

بازی‌های انحصاری در فروش کنسول‌ها تاثیر به سزایی داشته و سبب جذب مخاطبان خاص به سوی آن کنسول خاص می شود. اگر کنسول خاصی را مد نظر دارید، بهتر است قبل از خرید نگاهی به لیست بازی‌های انحصاری آن بیاندازید تا بعد از خرید پشیمان نشوید.

 

دومین مشکلی که در زمان انتخاب و خرید کنسول بازیتان با آن مواجه می شوید امکانات و سیستم عامل آن کنسول است، زیرا هر کنسولی امکانات و ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری منحصر بفرد خود را دارد. مانند؛ پردازنده، اندازه فیزیکی، طراحی، صدای تولید شده از فن و غیره.

 

هر کنسولی وسایل جانبی مختص به خود را دارد که سبب افزایش هیجان و شیرین‌تر شدن تجربه بازی می‌شود. نکته مهمی که قبل از خرید و یا حتی اقدام به خرید یک کنسول باید به آن توجه کنید ، چک کردن جیبتان است، زیرا این وسایل مانند دوربین، دستگاه واقعیت مجازی و … را باید به صورت جدا گانه تهیه کنید.

 

کنسول بازی وسیله سرگرمی است که منحصرا برای اجرای بازی های ویدیویی طراحی شده

 

قبل از خرید کنسول بازی به سوالهای زیر پاسخ دهید:

چه کنسولی برای من مناسب است؟

بودجه ای که برای خرید کنسول بازی  قراد داده اید چقدر است؟

آیا به بخش آنلاین و مالتی پلیر (چند نفره) بازی ها علاقه دارید؟

دوستانِ شما بیشتر از کدام کنسول بازی استفاده می کنند؟

بیشتر به چه نوع بازی هایی علاقه دارید؟

آیا برای هزینه های مضاعف و ثانوی بعد از خرید کنسول بازی نیز بودجه کافی دارید؟

پاسخ به این سوالها خرید کنسول بازی را برای شما ساده‌تر می‌کند.

 

چه کنسولی برای من مناسب است؟

کمپانی‌های زیادی در این بخش از بازار فعالیت می‌نمایند و تقریبا هر ساله شاهد دیوایس‌های جدیدی هستیم که سردرگمی کاربران را در حین خرید بیش‌تر می‌کنند. اما کافی‌ست با سلایق خود آشنا باشید تا سریعا کنسول مورد نظر خود را پیدا کنید. به‌طور کلی برندهای مطرح این مارکت سونی، مایکروسافت و نینتندو هستند که بر قسمت بزرگی از بازار حکم‌فرمایی می‌کنند و محبوبیت بالایی در بین یوزرها دارند.

 

به دلیل موفقیت عظیم نینتندو سوییچ و رشد فزاینده‌ی بازی‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان می‌توان گفت کنسول‌های بازی این سه شرکت بزرگ در دوران اوج خود به سر می‌برند. کنسول نینتندو سوییچ نه‌تنها از بازی‌های جذاب نینتندو بهره می‌برد، بلکه از آن می‌توان به‌عنوان یک کنسول قابل حمل هم استفاده کرد. پلی استیشن ۴ بازی‌های اختصاصی فراوانی دارد که بیشتر آن‌ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند و همچنین از واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کند؛ و ایکس باکس وان هم از لحاظ سخت‌افزاری یک سر و گردن از باقی کنسول‌ها بالاتر است.

 

تاریخ ساخت کنسول را می‌توانید در بخش پایینی جعبه مشاهده کنید

 

آشنایی با کنسول های بازی معروف :

کنسول بازی پلی استیشن ۴:

  • کنسول بازی؛ بخرم یا نخرم؟

پلی استیشن ۴ یا پی‌ اس فور نام کنسول بازی شرکت ژاپنی سونی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی از آن رونمایی شد. سونی در این نسل علاوه‌بر افزایش توان سخت‌افزاری کنسول، تغییرات ظاهری کوچک و بزرگی را نیز شامل حال آن کرده بود تا تفاوت این نسل با نسل‌های پیشین بیش‌از پیش معلوم باشد.

 

سونی سه کنسول مختلف را برای فروش در سبد محصولات خود می‌بیند. سه کنسولی که همگی از خانواده PS4 (پلی‌استیشن 4) هستند اما تفاوت‌هایی جزئی دارند که در عمل تاثیر بسیاری روی تجربه نهایی می‌گذارد. در حال حاضر سه کنسول PS4، PS4 Slim و PS4 Pro برای فروش آماده است. کنسول PS4 معمولی از سال 2013 وارد بازار شده و در حال حاضر تولید آن به پایین‌ترین حد خود رسیده. با توجه به این موضوع باید دقت کنید که تاریخ ساخت کنسول چه سالی را نشان می‌دهد. معمولا تاریخ ساخت کنسول را می‌توانید در بخش پایینی جعبه مشاهده کنید و بهتر است که به سراغ کنسول‌هایی بروید که به تازگی از خط تولید خارج شده‌اند.

 

پلی استیشن فور یک کنسول ایده آل برای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و هر نوع گیمر جدی بوده و طیف وسیعی از بازی های تک نفره و داستان محور و همچنین بازی های آنلاین محور را در بر می گیرد. استفاده از شبکه اختصاصی سونیی (موسوم به PSN) ساده بوده و فروشگاه آن نیز بازی های بسیار متعدد و متنوعی برای خرید در اختیار شما قرار می دهد.

 

بازی های پُرشماری که هم شامل بازی های بلاک باستر (AAA) و هم بازی های مستقل (Indi) می شود. همچنین دموی بازی ها، فیلم ها و دیگر محتوای دیجیتالی مفید برای دانلود روی فروشگاه سونی در دسترس شما خواهد بود. سونی بیشتر گیمرهای جدی با سنی بالاتر از رده سنی ۱۳ سال را هدف گرفته و پلتفرم عموما جدی و دارای خشونت بالایی هستند.

 

PS4 معمولی با دو هارد 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه می‌شود. اگر برنامه تجربه بازی‌های متعدد را داشته و می‌خواهید از فروشگاه آنلاین استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید نسخه 1 ترابایتی است. در حال حاضر بازی‌های بزرگ معمولا حجمی 50 گیگابایتی را به خود اختصاص می‌دهند. در نهایت باید به این مسئله اشاره کنیم که PS4 معمولی آمار خرابی کمتری نسبت به PS4 Slim (باریک) دارد.

 

مشاوره برای خرید کنسول بازی

  • گیفت کارت بخروبه راحتی درفیسبوک تبلیغ کن
  • قصد آنلاین بازی کردنGTAبادوستاتو داری؟

 

کنسول بازی ایکس باکس وان :

همچون سونی و پلی‌استیشن، مایکروسافت نیز در حال حاضر سه مدل از Xbox One را به فروش می‌رساند که با نام‌های Xbox One، Xbox One S و Xbox One X شناخته می‌شوند. به جز نسخه معمولی که توضیحی خاصی نمی‌توان برای آن ارائه کرد، باید به این نکته اشاره کرد که Xbox One S در اصل همان نسخه Slim یا کوچک‌تر کنسول معمولی مایکروسافت است با این تفاوت از قابلیت تصویری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. اما کنسول Xbox One X که زمان زیادی از ورود آن به به بازار نمی‌گذرد در حال حاضر به عنوان قدرتمندترین کنسول بازی تاریخ شناخته می‌شود.

 

قدرت بالا و کیفیت خارق‌العاده جزء قابلیت‌های مهم این کنسول هستند و همین موضوع آن را به دیوایسی مطلوب برای گیمرها تبدیل کرده. اما با وجود گزینه‌های خوبی مثل پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوئیچ چرا باید گجت مایکروسافت را بخریم؟ بی‌تردید بازی ماینکرافت یکی از دلایل خرید ایکس‌باکس به‌حساب می‌آید. طرفداران این گیم با خرید کنسول آمریکایی می‌توانند به ساختن دنیاها و تمدن‌ها مشغول شوند و در صفحه‌ای بزرگ و بدون لگ به انجام بازی مورد علاقه خود بپردازند. جدای از این، مایکروسافت، ایکس‌باکس را در نسخه‌های گوناگونی تولید نموده که در رنج‌های قیمتی مختلفی قرار دارند.

 

Xbox One X میتواند بازی ها را در حالت کیفیت تصویر 4K و نرخ تصویر 60 فریم در ثانیه اجرا کند و همانند نسخه پیشین از محتوای HDR و فناوری صدای خروجی Dolby Atmos نیز پشتیبانی میکند. به هنگام اجرای بازی های سازگار با دقت تصویر 4K متوجه خواهید شد که قدرت Xbox One X به مراتب از Xbox One S بیشتر بوده است .

 

اگر طرفدار پروپاقرص بازی‌های نینتندو هستید، کنسول سوییچ مناسب شما است

 

کنسول بازی نینتندو سوئیچ :

نینتندو سوئیچ Nintendo Switch دستگاهی ترکیبی است و به عنوان یک کنسول بازی دستی طراحی شده. هر چند عده‌ای باور دارند نمیتوان از کنسول نینتندو سوئیچ به عنوان یک کنسول بازی خانگی نام برد ولی با این حال نینتندو سوئیچ خروجی تلویزیون هم دارد و تمام خصوصیات یک کنسول خانگی را دارد. این کنسول دارای صفحه نمایشی ۶٬۲ اینچی با کیفیت hd و قابلیت چندلمسی شبیه به تبلت و دو کنترل‌ کننده بازی بی‌ سیم به نام جوی کان (Joy-Con) با قابلیت جدا شدن است که به صورت کشویی از دو طرف در اطراف کنسول قرار میگیرند و از این طریق چندین حالت مختلف برای بازی کردن را به کاربران ارائه میدهد.

 

مهم‌ترین ویژگی کنسول نینتندو سوییچ انعطاف‌پذیری آن است. شما می‌توانید این کنسول را به تلویزیون متصل کنید و به‌عنوان یک کنسول خانگی از آن بهره ببرید؛ یا با اتصال دسته‌ها به کناره‌های نمایشگر مانند یک کنسول دستی از آن استفاده کنید. شاید هم بخواهید نمایشگر را در جای دیگری قرار دهید و از طریق دسته‌های بی‌سیم بازی کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کنسول، دسته‌های آن است که به آن‌ها «جوی-کان» (Joy-Con) گفته می‌شود. کاربران با استفاده از این جوی-کان‌ها از قدرت مانور بیشتری بهره‌مند می‌شوند و همچنین موتورهای لرزاننده‌ای هم درون آن‌ها وجود دارد که حس گرفتن اشیاء واقعی را به کاربران انتقال می‌دهد.

 

خرید کنسول بازی نینتندو

 

دوستان شما بیشتر از کدام کنسول استفاده می کنند: این نکته می تواند واقعا مهم باشد. مثلا اگر دوستان شما بیشتر از کنسول پلی استیشن استفاده می کنند، و شما می خواهید با آن ها مرتبا بخش آنلاین فیفا را بازی کنید، طبیعا شما نیز باید یک پلی استیشن داشته باشید. همچنین این امکان را خواهید داشت که به راحتی بازی های خود را باهم تعویض کنید، یا برخی بازی ها را به صورت اشتراکی بخرید.

 

آیا برای هزینه های مضاعف بعد از خرید کنسول نیز بودجه کافی دارید: هر کنسولی که بخرید، همین که آن را از جعبه بیرون بیاورید، تنها با داشتن یک تلویزیون می توانید از آن استفاده کنید و هیچ خرج دیگری ضروری نیست. اما برخی امکانات و تجهیزات جانبی هستند که در صورت تمایل و برای داشتن یک تجربه بهتر می توان از آن ها استفاده کرد. این دیگر واقعا یک تصمیم شخصی است، و تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر بخواهید خرج کنید.

 

کدام کنسول بازی را بخریم:

ایکس باکس وان ،پلی استیشن ۴ و سوییچ هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند و انتخاب آن‌ها بستگی به اولویت‌های خریدار دارد کافی‌ست با سلایق خود آشنا باشید تا سریعا کنسول مورد نظر خود را پیدا کنید.. مثلا اگر طرفدار پروپاقرص بازی‌های نینتندو هستید، کنسول سوییچ مناسب شما است و در ضمن با خرید نینتندو سوییچ می‌توانید از آن هم به‌صورت یک کنسول خانگی و هم به‌صورت یک کنسول قابل حمل استفاده کنید.

راهنمایی خرید کنسول بازی

پلی استیشن ۴ هم از تعداد زیادی بازی اختصاصی باکیفیت بهره می‌برد و تنها کنسول این لیست است که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. ایکس باکس وان اس نه‌تنها می‌تواند بلو ری‌های ۴K را پخش کند، بلکه از بازی‌های نسل‌های قدیمی‌تر ایکس‌باکس هم پشتیبانی می‌کند. درنهایت می‌توان گفت هیچ‌کدام از این کنسول‌ها بی‌کیفیت نیستند و با مشخص کردن اولویت‌های شخصی، می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

متشکریم از سایت بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.